Co na zahradu pro chvíle pohody s rodinou

16.05.2019

Kdo z vás se těší na léto? Já velmi. Venku sice prší a do června ještě zbývá nějaký ten čas, už nyní třeba řešit jako trávíme společné chvíle s přáteli a rodinou. Zatímco je tedy prostor před "zahradní sezónou", kterou miluji, rodičů jsem nenápadně namluvila se zabývat otázkou, co by se dalo v naší zahradě na léto ještě vylepšit? A hned jsem jim i ochotně poradila ...



Jako většina lidí, již v tomto období mám samozřejmě nejen dohodnutý plán na léto, ale i vybavenou letenku do Holandska a zaplacený lístek na nejnovější blížící se ročník festivalu Pohoda. Kamarádi mě také namlouvali na nějaké túry, ale tento nápad zatím nechávám v záloze. Ale celkově své plány na léto mám již vybavené a tak zůstává čas na nějaké to "bonusové" taktizování v rámci příprav na léto.

Vím, co jsem dělala minulé léto ...

Když jsem začala vzpomínat na mé minulé léto, první co mi v hlavě vyskočilo byly chvíle, které jsme trávili právě na naší zahradě. A to jsme tam byli skoro celá rodina - jako já s otcem a mámou, tak prarodiče, či strýcové s bratranci a sestřenicemi. Zároveň se tam často zastavil i můj (tehdejší) frajer, což bylo velmi neobvyklé.

Většinou nikdo z mého množství bývalých se nejen, že nerad objevoval v přítomnosti mých rodičů, ale v podstatě žádný z nich se nikdy nepřišel představit. Už je tehdejší, ale tehdy, minulé léto, jsem si říkala, že on je ten výjimečný. Možná proto to mělo ten efekt, že mi zahrada utkvěla v paměti jako jasný bod letních prázdnin v minulém roce. No je něco, co by se dalo na tomto ideálním obrázku změnit ještě k lepšímu?

Naštěstí vždy je co zlepšovat. Když jsem si tento "vzpomínkový obraz" promítala v hlavě dokola, rozbila jsem si ho na drobné. Kdo dělal co? Stěžoval si někdo na něco? Ve kterém čase a v jakém počasí jsme na zahradě trávili nejvíce času? Při takto podrobné analýze letních zážitků přineslo první trhliny na jinak dokonalé vzpomínce na letní chvilky na zahradě z minulého roku. Ten vzpomínkový optimismus asi skutečně funguje! Tak mi o tom říkal můj před-předchozí fešák ...

... a vím, co chci dělat to letošní

Já nerada zbytečně přemýšlím. To už musí být skutečně důležité. Ale ne, dělám si srandu - s jedním z mých frajery jsem se seznámila na kurzu začátků psychologie. No my jsme rozhodně nezůstaly jen na začátku ... Ale k věci - mínusem minulého léta, který mě napadl, byl problém když se na naší zahradě setkalo v jeden moment celá naše blízká rodina. Tehdy nás obvykle bylo klidně i deset (pokud se přidal frajer, jedenáct). Pamatuji se, že tehdy neměl každý kde sedět a museli jsme vytáhnout židle z kuchyně. Frajer se sešel (:

Dalším mínusem minulého léta, který mě napadl, byl problém otcově maminy (mé babky). Ona už má své roky a po několika dětech má i větší váhu (spolu s křečovými žilami), takže se jí po delším sezení těžko vstává a pociťuje bolest. K věci nepomáhali ani naše pohodlné, hluboké gauče, které jsme loni pro jejich vyhozením využili na zahradě ...

Toto léto bude dokonalé

Když už jsem z mé analýzy získala možné vylepšení, bylo třeba se zaměřit se na zpracování rodičů - na každý projekt třeba sponzora. Po připomenutí bolestí babky při poslední návštěvě v spojitosti s letní posezení, netrvalo dlouho a dostala jsem za úkol vybrat vhodné nábytkové vylepšení. Co jsem tedy vybrala?

Konkrétně jsem se zaměřila na záhradní nábytek na terasu. Terasu, která vede na naši zahradu, je krytá střechou. Proto se rodiče staromódně rozhodli mít hlavní části zahradního nábytku na terase nebo v jejím okolí. Přece, prý "v posledních letech je iv létě to počasí často nevyzpytatelné". Popozerala jsem tedy na internetu stránky, které měly v nabídce zahradní židle a stoly.

Upřímně jsme nečekali takovou širokou nabídku. Skutečně bylo z čeho vybírat. Tolik zahradních setů a krásných ratanových židlí jsem už dlouho neviděla. Pro babku jsem se rozhodla objednat klasickou dřevěnou židli. Z té by se jí mělo vstávat bez problémů.

Židlemi to však zcela nekončí

Po těchto internetových nákupech jsem byla spokojená. No vedle prohlížení nabídek internetových obchodů se zahradním nábytkem jsem byla oslovena více produkty. Ty se však podle mě momentálně do naší zahrady nehodí a proto jsem je spíše pojala jako "možné vylepšení do budoucna".

Co bych na zahradě skutečně chtěla, ale prozatím zde nemáme prostor, je mít stůl se slunečníkem. Na tento můj "sen" nemáme prostor, neboť jak jsem psala výše, rodiče se rozhodli mít všechen zahradní nábytek na naší kryté terase. No možná když děti (bratranci a sestřenice) povyrostou a máma jim konečně zlikviduje jejich pískoviště, otec přesune velký zahradní stůl právě tam. Pod holé nebe. A proč bychom ho vůbec přesouval? Rovně koupím nové. Tedy objednám, vždyť je to tak jednoduché (:


Adeline zápisky | 2016 |
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky